Ijsbaan, Ijssalon, ijsbeer - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van wytske Boer - WaarBenJij.nu Ijsbaan, Ijssalon, ijsbeer - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van wytske Boer - WaarBenJij.nu

Ijsbaan, Ijssalon, ijsbeer

Door: wytskedeboer

Blijf op de hoogte en volg wytske

12 November 2011 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

Een blog hebben is leuk.Een blog bijhouden is echt moeilijk. maargoed,hier een nieuw berichtje vanuit he verre Freiburg!

Na het wandelen op de Schlossberg vorige week waren mijn voeten echt totaal naar de klote,net als mijn winterjas, trouwens :P alle knopen waren eraf gevallen:S ( nee, niet omdat ik uit mn jas barst :P) Tot overmaat van ramp waren de pepernoten ook nog op:S Als Ersatz, ehm vervanging, hebben ze hier wel Pfeffernüsse,maar die zijn groter en smaken naar TaaiTaai.

Zaterdagavond zijn we met 6 man ( eigenlijk 5 vrouw, 1 man:P) ins Kino geweest. De film die op het menu stond,was Johnny English. Het is een echte aanrader,zelfs in het Duits is ie leuk! de bios waar we waren, Cinemaxx, is echt HUGE! ze hadden zelfs een glijbaan om van boven sneller naar beneden te komen! :P Dat was dus errug leuk! De restvan het weekend heb ik doorgebracht met het lezen van het theaterstuk "Die Ratten"van Gerhart Hauptmann. Dit moesten we lezen voor onze literatuurcolleges. De hoofdpersonen in het stuk spreken Berlijns dialect, en das lastig te lezen/ begrijpen. Mijn andere hoofdproject vanhet weekend was het schrijven van een opstel over moderne kunst. Nu heb ik niks tegen moderne kunst, maar een liefhebber ben ik ook niet. Dan ist best lastig om er een opstel over te schrijven in een andere taal. Mijn Finse medestudenten hadden helemaal een probleem,want moderne kunst is in Finland helemaal niet zo'n groot ding.Zondagavond was schaatsavond. De internationale Wohnheimtutoren van Vauban( waarik woon) organiseerden een uitje naar de lokale ijshockeyhal, waar we 2 uur lang lol hebben gehad,het ijs en onze voeten kapot hebben geschaatst :p maar het was heel gezellig( hoewel ik moet zeggen dat een ronde Ijsbaan, zoals die in Haarlem,toch mijn voorkeur heeft:P)

en zo werd het weer maandag.... tijd voor een nieuwe week Uni. Het begon leuk met phraseologie. Dit keer was het thema spreekwoorden en hoe ze in elakar zitten.Ik heb weer een paar leuke aan mncollecite toegevoegd ( An die Nadel hängen = drugsverslaafd zijn) Daarna gegetenin de mensa en een leuk ( ahum) college literatuur over die Ratten"gehad. Het was allemaal zoooo oppervlakkig en we moesten zolang alles in groepjes bespreken,dat het gewoon onwijs saai werd... magoed...

Dinsdag gepraat over moderne kunst ( en ons lachen ingehouden omdat n medestudente tijdens de les in slaap viel zonder dat de docente het doorhad :P) Woensdag nog meer gepraat over mdoerne kunst ( blijkbaar het favoriete thema van onze docente). Tijdens het college van woensdag moest ik ook een Protokoll schrijven. Een Protokoll is een beschrijving van het verloop van het college. Tis een soort van notuleren dus... niet de meest interessante bezigheid,maar t zorgt er wel voor dat je er met je kop voortdurend bij de les blijft.

Donderdag historische Linguistik. Het blijft een lastig van met een overload aan informatie,maar mega- interessant. Donderdagavond kwamen we weer samen met ons literatuurklasje,want we gingen Het theaterstuk "Die Ratten" in het stadttheater van Freiburg zien. Het Staddtheater is een classicistisch gebouw tegenover de universiteit.Het staatop de hoek van een winkelstraat.Naast het Staddttheater zit een ijssalon, waar ze heel zoet ijs verkopen. Bij deze ijssalonhadden we afgesproken,omdatezij-ingang vanhet theaterook daaris. Ik zal niet verder op de inhoud van het stuk ingaan,maar het was bijzonder... Om mijn Engelse/Ierse/Schotse medestudenten te citeren "We saw elephants,camels,polar bears, two identical babies, a man in love with a dress, a swinging couch, a travestite, a man in yellow knickers and 3 dying persons." Bijzonder dus hehe. Daarna gingen de Italianen & Spanjaarden salsadansen,en ik ben met de Ieren/Engelsen/Schotten naar de irish Pub gegaan. Neit die ene waariknormaalheen ga,maar een andere. Wat kunnen die Engelstaligen lullen en zuipen zeg! :P geen touw aan vast te knopen, die lui, maar gezellig zijn ze wel! Een van hen heeft wel wat weg van Hugh Grant hehe;zelfde stonede blik, warrig donker haar, lage stem en hij is uit Londen... :P ik heb me kapotgelachen die avond!

vandaag heb ik de keuken gesopt, een kortingskaart voor de trein gekocht,wat kopietjes gemaakt en begonnen met lezen in mn nieuwe boekie voor literatuur. EN( mijn hoogtepunt van de dag) Ik heb eigenhandig de knopen op mijnwitnerjas teruggezet! *trots* Vandaag hebben we ook samen gekookt thuis. Johanna, Sabrina, Sandra( Sabrina's zusje) en ik hebben vegetarische lasagna met verse spinazie gemaakt,heel lekker. Heel fijn ook omweer eens wat te koken... Ik bedoel,ik kook wel zelf, maar eet vooral smiddags warm in de mensa. Als je moet koken voor jezelf, moet je zoveel koken,dat je de hele week hetzelfde eet( we hebben maar een mini-vriezertje voor 5 personen). We hebben trouwens geen kinderen langs de deur gehad die Sankt-martinslieder zongen, wel Chinese Jehova-getuigen:P

Ik krijg vragen uit Nederland of ik niet graag naar huis zou willen, of ik geen heimwee heb. Natuurlijk mis ik mijn vrienden, familie en hunker ik naar een kroketje na al dat ecologische konijnenvoer. Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nu nog niet naar huis hoef! Ik begin net een beetje mijn draai te vinden hier. Freiburg is de fijnste plek ter wereld die ik ken! Op thuis na natuurlijk!

Kuss und Gruss!

eure Wytske

  • 12 November 2011 - 10:25

    Kirsten:

    Klinkt allemaal weer superleuk! Snap dat je geen heimwee hebt hoor, heerlijk! :D Geniet er nog maar van!

    Xx

  • 12 November 2011 - 17:30

    Kim:

    Jij bent zeker van de glijbaan gegaan in de bios:P? Dikke kussss

  • 12 November 2011 - 18:26

    Wytske De Boer:

    Ikke Glijbaan??? hoe kun je zoiets denken,Kim, dat zou ik toch nooooit doen??? *neus groeit*

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Freiburg im Breisgau

wytske

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 20450

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 14 Augustus 2012

studeren in freiburg

Landen bezocht: