eerste dag(en) in Freiburg - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van wytske Boer - WaarBenJij.nu eerste dag(en) in Freiburg - Reisverslag uit Freiburg im Breisgau, Duitsland van wytske Boer - WaarBenJij.nu

eerste dag(en) in Freiburg

Door: wytskedeboer

Blijf op de hoogte en volg wytske

09 Oktober 2011 | Duitsland, Freiburg im Breisgau

hoi allemaal!

hier dan een eerste update vanuit de stad met de meeste zonuren van Duitsland!

de reis hiernaartoe was laaaaang.... dankzij authentieke Duitse Staus legden we in tweeenhalf uur maar liefst 2 kilometer af! dit had als gevolg dat we niet om 18 uur aankwamen, maar om 21 uur... iedereen kapot, maaar we waren er!

de ontvangst was heel nett... een interrnationale Wohnheimtutorin ( geen idee hoe dat heet in t Nederlands :P) kwam ons afhalen, en bracht ons naar het gebouw, en daar zit ik nou ( en dat rijmt :P)

inmiddels heeft een van mijn huisgenootjes me enigszins wegwijs gemaakt door het hele gebeuren hier. Ik schijn 4 huisgenootjes te hebben, een Chinees die na een paar jaar nog steeds geen woord Duits spreekt, een Amerikaan die amper zijn kamer uitkomt en twee Duiste vegetarische meiden.

vannacht was een lange nacht... mijn kop stond in de Oostenrijkstand( lang verhaal, komt erop neer dat ik niet op kon houden met piekeren) en mijn bed is keihard. Toch nog genoeg geslapen ( en lekkere crackers met pindakaas en nutella als ontbijt, dankzij het overlevingspakket van mijn allerliefste mama). Vanochtend koffie gedronken met papa en mama, die meteen weer terug naar huis reden. ik ben ff naar mijn kamer gegaan, waar twee huisgenootjes ( om 12 uur al!!!) aan een warme lunch zaten. Ik had nog helemaal geen trek, dus ik bedankte. Na een beetje te hebben gecomputerd, ben ik naar de binnenstad gefietst. Wat een mooie stad!( natuurlijk hielp het heerlijke weer ook een handje ). Heb in de stad wat rondgefietst en gewandeld, foto's gemaakt( die volgen nog) en ben ( natuurlijk) verdwaald haha :P en daarom ben ik nu net pas weer terug!

heb over drie kwartier afgesproken met een meisje uit Roemenië, en morgen ga ik eens lekker einkaufen( heb geen brood, geen avondeten, helemaal niks, gelukkig is er een Aldi in de buurt! :P) en 's middags is er introductie voor internationale studenten. hopelijk heb ik ook nog even tijd om wat registratieformulieren te regelen :P

tot zover mijn belevenissen tot nu toe!

(K) Wytske

  • 09 Oktober 2011 - 18:05

    Esther:

    Doe maar weer zo!

  • 09 Oktober 2011 - 20:05

    Wytske:

    doe maar weer hoe??? :P

  • 09 Oktober 2011 - 20:19

    Mandy:

    Hoi Wyts,

    Dat klinkt inderdaad als een lange reis! Hoop dat je het goed kunt vinden met je huisgenootjes en dat het studeren goed gaat :)

    Liefs,
    Mandy

  • 10 Oktober 2011 - 10:34

    Maaike:


    Hele mooie foto s. Leuk dat je een blog bij houd . Wist ik niet :p Heb je al leuke cadeaus uitgepatkt?

    Groetjes Maaike

  • 10 Oktober 2011 - 12:50

    Kirsten:

    Lange reis, maar dan heb je ook al wel wat! Mooie foto's zeg! Lekker weertje koekepeertje, beter dan hier in ieder geval :P Haha! Wel jammer van je bed. Je huisgenootje moet je gewoon nog wat beter leren kennen; komt goed!
    Heel veel plezier en succes verder daar! Denken aan je, xx!

  • 16 Oktober 2011 - 11:15

    Dennis:

    Hm, van die foto's krijg ik een vakantiegevoelXD. Leuk dat je blogt (kom ik lekker op tijd achter:'))! Veel plezier en succes daar!!

  • 16 Oktober 2011 - 11:43

    Wytske:

    bedankt voor de reacties! bevalt me prima... en Dennis, grappig dat je het zegt van dat vakantiegevoel, want de slogan van de Uni Freiburg is "studieren, wo andere Urlaub machen" hehe

    en als je wilt, kan je je ook abonneren op mijn blog, dan krijg je de blog in je mail :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Freiburg im Breisgau

wytske

Actief sinds 07 Okt. 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 20522

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2011 - 14 Augustus 2012

studeren in freiburg

Landen bezocht: